Ile trwa zamknięcie konta w Eurobanku?

eurobankZachciało się Zosi jagódek, nie miała baba kłopotu kupiła sobie prosię, a inna postanowiła zamknąć konto w banku.W Eurobanku, czyli miejscu, gdzie nie tylko cash-back, ale i klient musi wracać i odbijać się od absurdów i procedur.

Dzień 1. (20.12) Operacja rozpoczęta

Zamknęłam jeden rachunek oszczędnościowy (karteczka z potwierdzeniem i wypłata reszty środków), drugi (jak wyżej), oddałam kartę do konta osobistego (kolejny papierek), oddałam token (jeszcze jeden). Podałam numer konta, na który można przelać coś, co by się pojawiło w międzyczasie (oczywiście papierek). Przystępuję do zamknięcia ostatniego konta, czyli ROR-u i upssss….
Paniusia z banku – Przykro mi, ale nie możemy zamknąć konta, bo na rachunku jest jeszcze nierozliczona wypłata z bankomatu sprzed 3 dni (?!). Musi pani poczekać, bla bla, aż kwota zostanie odblokowana, bla bla. Zadzwonię do pani na wszelki wypadek już po Świętach, w piątek (27.12), i powiem, czy już kwota zeszła.
Ja – Ale konto jest zamknięte i nikt mi nie naliczy opłaty za styczeń, jeśli nie będę miała wpływów?
Paniusia z banku – Ależ skąd, ta wizyta to już będzie tylko formalność.

Dzień 2. 27.12 – nikt nie zadzwonił
Dzień 3. 30.12 – nikt nie zadzwonił
Dzień 4. 31.12 – nikt nie zadzwonił

Dzień 5. 2.01. Operacja trwa

Zniecierpliwiona udałam się do siedziby.
Paniusia – Och, czy naprawdę jest pani zdecydowana jednak zamknąć?
Ja –  Owszem. Czy kwota zeszła?
Paniusia- A tak, kwota zeszła, ale upss…. Nie opłata za konto się nie naliczyła, ale nie wiem, czy pani pamięta, że u nas jest taka polityka, że na koniec miesiąca pobiera się opłatę za używanie karty, a potem około 10-ego następnego miesiąca jest zwracana.
Ja – Jako żywo (był to jeden z chorych obyczajów, które przyśpieszyły moją decyzję, bo chociaż za wszystko płacę kartą, ciągle mi coś zabierano i zwracano).
Paniusia – Zatem, aby zamknąć konto musi pani teraz albo poczekać do 10-ego, aż bank zwróci opłatę, albo dopłacić te 4 złote, a my je pani zwrócimy na to nowe konto…

Co było robić? Dopłaciłam.

Paniusia – Ojej, ale dokumenty dzisiaj rano poszły do centrali, czy ma pani przy sobie numer nowego konta, bo inaczej będzie pani musiała przyjść jeszcze raz do siedziby i odebrać te 4 złote w kasie.
Ja #$%$# (Oczywiście nie miałam, bo po co?! Już im go raz podałam!)

Ja wszystko rozumiem, ale skoro dane podawałam, to skoro na koncie będzie nadpłata, to zgodnie z wcześniejszą dyspozycją Eurobank powinien mi je oddać na nowe konto, a nie zmuszać do biegania trzeci raz do placówki banku. Czy naprawdę potrzeba aż 3 wizyt w banku, aby zamknąć konto osobiste? Że już nie wspomnę o tym, że skoro dokumenty poszły do centrali w styczniu, to niech szczeciną porosnę, jeśli mi nie naliczą miesięcznej opłaty za teoretycznie zamknięte konto i cała ceremonia potrwa dalej, gdyż będę musiała wnieść opłatę za konto, a w związku z tym cały proces przesunie się nadal o te 28 dni dni, gdyż tyle trwa procedura od momentu złożenia dyspozycji, a w tym czasie z pewnością jeszcze coś się znajdzie. Rekord kolegi z pracy, który też jakiś czas temu rozstawał się z Eurobankiem, wyniósł 2 lata.  Kto da więcej? 😉

I czemu tu się jeszcze dziwić, że klientka chce zamknąć konto. Należy się raczej zastanawiać, jakim cudem tak długo wytrzymała!

2 Responses to Ile trwa zamknięcie konta w Eurobanku?

  1. Artoo pisze:

    Tu jest Polska, tu się pije! 🙂

  2. Tytus pisze:

    Ja na zamkniecie konta w nowym mBanku (po 12 latach) czekam już miesiąc…

Skomentuj

