PiS a kwestia własności intelektualnej

Odkąd poruszyłam – jak się okazało – bardzo ważny i istotny problem wątpliwej działalności e-sądu w Lublinie i firmy Presco Investments, przez mój blog przewija się codziennie setki osób szukających pomocy. Problem okazał się na tyle ważki, że swój kapitał polityczny postanowiła zbić na nim partia Prawo i Sprawiedliwość, a ściślej rzecz biorąc jej olsztyński oddział, który bez skrupułów i żenady skopiował i dodał na portal mój tekst.

Jak  widać Prawo i Sprawiedliwość buduje swój kapitał nie tylko na litości po Smoleńsku, ale także na hm… pożyczaniu sobie własności intelektualnej. Osobiście nie zaglądam na strony partii, więc zapewne o niczym bym się nie dowiedziała, gdyby nie fakt, że napisał do mnie czytelnik mojego bloga i poinformował, że na stronie pisolsztyn.org pojawiła się wierna kopia mojego wpisu. Z identycznym tytułem, zdjęciem, treścią… Jedynym sygnałem, który mógłby wskazywać na to, że nie jest to ich własność jest malutki link (w dodatku nieklikalny!!) pod artykułem, nieopatrzony nawet krótkim komentarzem „źródło”.  Nieładnie, naprawdę nieładnie…

Problem jest na tyle powszechny i ważny, że wręcz należy o nim informować. Tym niemniej – wypadałoby chyba zachować jakieś pozory przyzwoitości i nie zamieszczać dokładnej kopii cudzej własności. Gdyby na początku dodano jakiś wstęp – wyjaśnienie, że istnieje problem taki i owaki, a więcej informacji na dany temat można znaleźć m.in. w takich publikacjach jak moja – wówczas nie miałabym żadnych pretensji. W końcu opisałam swoje perypetie, aby inni mogli uniknąć pułapki, ale w obecnej formie…

Pozwoliłam sobie wysłać do mail do olsztyńskiego oddziału PiS, w których poinformowałam ich wyraźnie, że nie odpowiada mi obecna forma prezentacji artykułu, sugerująca że to właśnie PiS jest autorem tekstu z prośbą o naniesienie stosownych zmian.  Ciekawe, czy zareagują…

2 Responses to PiS a kwestia własności intelektualnej

  1. Anonim pisze:

    mail -> kosz
    Taka będzie ich reakcja.

    Pozdrawiam!

  2. […] minęły 24 godziny odkąd wyraziłam na blogu ubolewanie, że olsztyński oddział PiS skopiował sobie mój artykuł, nie racząc właściwie oznaczyć, że zamieszczone w nim treści bynajmniej nie są ich […]

Skomentuj

