Anty antyapps.pl i nie tylko

Nigdy nie twierdziłam i twierdzić nie będę, że nie robię błędów. Szczególnie z przecinkami nie zawsze mi po drodze, zwłaszcza wówczas, gdy ogarnia mnie ferwor pisania 😉 Na swoje usprawiedliwienie mam przynajmniej to, że staram się posługiwać poprawną polszczyzną, nie popełniać błędów stylistycznych, a swoje wypowiedzi okraszać co jakiś czas celnie dobranym cytatem ze swojego skarbczyka złotych myśli ulubionych pisarzy. Ciekawi mnie dlaczego autorzy blogasków półprofesjonalnych, w zasadzie pretendujących do miana serwisów, nie są w stanie zdobyć się nawet na tyle. Jako obiekt do znęcania się wybrałam sobie antyapps.pl, a nawet nie tyle ja wybrałam, co sam się wybrał. 😉 Szukając nazwy aplikacji, którą pokazywał mi kolega z pracy, natrafiłam na recenzję tejże aplikacji na ww. portalu. Zaczęłam czytać i … Nie wiem jakim trzeba być geniuszem by napisać zdanie: „Osobiście, aby się wybudzić, to w moim telefonie muszą wyć syreny alarmowe (dosłownie).” Albo na niezwykle wyszukane coś, bo ni to metafora ni powiedzenie . Błagam, jak można napisać: „pogubię zęby ze zgryzoty”?!  Obawiam się, że mogłabym myśleć cały dzień i nie udałoby mi się wymyślić czegoś równie beznadziejnego. Podobnych kwiatków można znaleźć mnóstwo.

Wydaje się także, że autor nie zawsze pamięta, że różnica między językiem mówionym a pisanym jest bardzo wyraźna, można wystawiać za nią palec, ale już niekoniecznie całą stopę. Umiejętnie wstawione wyrażenie potoczne nadaje tekstowi soczystości, ale nadmiar sprawia, że można odnieść wrażenie, że autorem tekstu jest średnio uzdolniony gimnazjalista. Weźmy na przykład fragment zdania:”więc tak czy siak można przeć do przodu z poziomami”  –  niby nie jest niepoprawne, ale… Zgrzyta mi takie nagromadzenie wyrażeń potocznych. Podobnie jak nie uważam, aby nie można było „ukryć” jednej rzeczy, że piosenka Górniak z aplikacji „Usta Kibica” jest wyjątkowo chwytliwa. Takich wątpliwych zastosowań związków frazeologicznych, powiedzeń i stałych połączeń jest więcej, podobnie jak ewidentnych przykładów niechlujstwa, takich jak widoczne zmiany koncepcji w czasie pisania, czego efektem są kwiatki fleksyjne i liczne źle użyte czasowniki.  Przecinków się czepiać nie będę ;).  Wkurza mnie to tym bardziej, że poziom bloga nie jest zły (aczkolwiek znalezienie czegokolwiek jest niemal niemożliwe) i czasem wystarczyłoby ponowne przeczytanie notki albo oddanie jej do sprawdzenia koledze. Wiem z własnego doświadczenia, bo dokładnie takie same kwiatki znajduję u siebie, mimo iż zawsze staram się czytać to, co napisałam dwa razy, a i tak nie zawsze wszystko wychwycę.

Wkurza mnie to także dlatego, że nawet szafiarki popełniają mniej błędów, a nie są to osoby, które posądzam o przesadną inteligencję. Stosunkowo mało błędów robi Kasia Tusk, której blog przy okazji przejrzałam, aczkolwiek – jaki błąd można popełnić w notce, obejmującej 4 zdania pojedyncze, w dodatku napisane o szortach. Pomijając „niezawodny patent” w dwóch kolejnych zdaniach i rzucanie od czasu do czasu truizmem, takim jak:”Efekt „kołnierzyka” można uzyskać zakładając koszulę pod wierzchnie nakrycie” blog daje się czytać bez pogubienia zębów ze zgryzoty, jeśli oczywiście czytaniem można nazywać oglądanie zdjęć, okraszonych 2 zdaniami tekstu. Aczkolwiek zdarzają się też perełki. A to panienka chce przedstawić buty, które „brylują” na ulicach, a to kultura jest podła… Wierzcie mi, nie chcielibyście czytać reszty! Ja też nie, przestaję, więc niniejszym znęcać się nad sobą i biegnę kibicować Portugalii.

 

One Response to Anty antyapps.pl i nie tylko

  1. […] o wyszukiwarkę. I redaktora, bo poziom tekstów… Uj…. Nie znalazłam aż takich błędów, jak te opisane na jednym blogu, ale generalnie nie da się tego czytać. Nie wiem, kto tworzy na androido.pl, ale tego też się […]

Skomentuj

