Telewizja przez internet za darmo?

Jako iż Polsat Cyfrowy naprawdę zalazł mi za skórę i ostatecznie 16 czerwca się z nim rozstaję, rozpoczęłam poszukiwanie nie tyle darmowej, ile po prostu tańszej alternatywy. Jakiś odpowiednik ubezpieczeniowego Link4 lub Polskiegobusa.com, gdzie mniejsza ilość pracowników przekłada się na niższe koszty.

Z tego powodu pominęłam chwilowo oferty różnych UPS i innych takich i postanowiłam sprawdzić, czy da się oglądać telewizję przez internet, nie korzystając z tzw. streamów, które niejednokrotnie ratowały mnie, gdy Polsat odmówił mi prawa do oglądania różnych transmisji sportowych, ale których jakość nie pozwala nawet na oglądanie w trybie full screan na ekranie przeciętnego laptopa (15,4 cala). Ofert znalazłam wiele, a co jedna to … hm… ciekawsza.

Całkowicie bez opłat…

Telewizji przez internet nie musisz nawet szukać przez wyszukiwarkę. Nawet na dużych portalach informacyjnych można znaleźć oferty. Jako pierwszy wpadł mi w oko oglądaj-tv.pl, gdzie na stronie można przeczytać, że „Program oferuje dostęp do kilkuset kanałów bez jakichkolwiek opłat!”, a ponadto wabią cię  takimi kuszącymi obietnicami jak można zobaczyć na screenie – brak abonamentu, anteny, karty, tunera. Ach i och! Lekko przesadzili, gdyż zamiast wzbudzić we mnie nieopanowaną chęć zainstalowania programu, skłonili mnie do uważnej lektury regulaminu. Szczególnie, że wiem, ile kosztuje reklama na podobnych serwisach. A w przejrzanym nawet pobieżnie regulaminie widać jak na dłoni, że program może i oferuje bezpłatny dostęp, ale aby go aktywować musisz wysłać 2 smsy premium za jedyne 25 zł netto/31 brutto. Bezpłatny program, którego działania gwarancji nie masz, kasuje cię na wstępie na ponad 60 zł i w dodatku nie wiadomo, jak długo ta aktywacja obowiązuje. Jest to o tyle perfidne, że na stronie jako rzekomy komentarz pojawia się wypowiedź pani  Danuty sugerującej, że jeśli ponosisz jakieś koszty to tylko 0,50 zł. A wprowadzanie klienta w błąd jest nielegalne! Doprawdy, myślałam, że czasy Pobieraczka już się skończyły. A w ogóle powinien być jakiś prosty sposób zgłaszania podobnych stron do UOKiK.

i bez komplikacji!

Kolejna telewizja internetowa postawiła na ekspansję, gdyż pokazuje się na pierwszym miejscu w google.pl i działa pod kilkoma adresami, m.in. http://www.telewizja.internetowa.online.ooj.pl, które przekierowują cię ostatecznie na stronę elimit.pl, gdzie wyjątkowo brzydka niewiasta (chyba), pozująca z żelazkiem i Biblią, zachęca cię do pobrania programu do oglądania telewizji przez internet już od 1 zł. Złotówka jest prawdziwa, ale dotyczy tylko płatności PayPal (co można znaleźć wyłącznie w regulaminie), w przeciwnym razie skasują cię na 20 zł netto za sms premium. Gdybyś uważał, że zostałeś niesłusznie skasowany, to szukaj sprawiedliwości na Belize, gdzie została zarejestrowana firma – właściciel tych stron. Nie byłam zainteresowana podawania swoich danych osobowych podobnym podmiotom, więc pomimo posiadania konta w systemie PayPal, nie skusiłam się na sprawdzenie, czy faktycznie wystarczy 1 PLN, aby mieć aktywny program. Ale jeśli ktoś chce…

I bez regulaminu…

Co ciekawe za trzecią próbą znalazłam telewizję: http://www.telewizjaprzezinternet.com.pl/, gdzie na pierwszy rzut oka wszystko jest tak, jak powinno. Sprawdziłam nawet koszt dostępu przez stronę, która pozwala na weryfikację kosztów smsów premium i wychodzi, że faktycznie wystarczy niecałe 5 zł, aby cieszyć się dostępem do programu do oglądania telewizji w komputerze, ale… Brakuje tu kilku istotnych jak dla mnie elementów – regulaminu świadczenia usług oraz jakichkolwiek danych kontaktowych. W razie pretensji możesz skorzystać jedynie z formularza, czyli pisz na Berdyczów. Niby 5 zł to niewiele, ale „mieć milion i nie mieć miliona…”

Tym to sposobem reguła do trzech razy sztuka się nie sprawdziła i telewizji przez internet nie znalazłam. Czas rozpuścić wici wśród znajomych, bo co prawda Euro 2012 da się obejrzeć w publicznej, ale jesienią wraca siatkówka i Polsat Sport jednak by się przydał.

5 Responses to Telewizja przez internet za darmo?

  1. Marcin pisze:

    Swoją drogą, ciekawe, dlaczego żaden z operatorów TV + Internet nie wpadł na udostępnianie sygnału TV poprzez Internet w formie abonamentu bez TV? To niezagospodarowana nisza, moim zdaniem łatwiej obecnie znaleźć dom/mieszkanie bez TV niż bez komputera. Wiele osób by się skusiło.

  2. ana pisze:

    a na ipli nie ma siatkówki? Co prawda, za opłatą, ale jest – polsatu sport też chyba za darmo nie serwują, trzeba wykupić odpowiedni abonament 🙂 Ja, stety – niestety, siatkówkę poza tv4 (bo na polsacie jej chyba już nie uświadczymy) oglądam przez różne streamy. Nie powiem, że mnie to zadowala, ale jak się nie ma , co się lubi…

  3. Finding pisze:

    For newest information you have to visit web and on web I found this web site as a best web
    site for most up-to-date updates.

  4. It’s nearly impossible to find knowledgeable people for this subject, however, you seem like you know what you’re talking about!
    Thanks

  5. oroslavje.net pisze:

    attxz obxhy wnzf hogb mpbnm.

Skomentuj

