Nie jestem z miasta to widać

W czerwcu minie 4 lata odkąd wylądowałam na warszawskim bruku z jedną niezbyt dużą torbą i podpisaną umową o pracę. Jak przez mgłę pamiętam jazdę metrem na Żoliborz  i kołaczącą się  myśl „co ja tutaj robię?” Początki nie były łatwe, poczułam trudy mieszkania z dala od wszystkiego co znajome, poznałam co to samotność w wielkim mieście. Minęły miesiące, które zamieniły się w lata. Przeżyłam tu sporo smutnych dni, pełnych bolesnych zdarzeń, straciłam wiele z pewności siebie i poczucia wartości, które z trudem odbudowywałam przy boku ukochanego mężczyzny, później męża. Wrosłam w Warszawę, stała mi się bliska … Ale chociaż czuję się z nią związana są dni kiedy bardzo mocno przypominają mi o sobie moje korzenie. Przypominają, że tak naprawdę jestem tylko dziewczyną z małego miasteczka na Lubelszczyźnie, która wychowywała się wśród pól i sadów…

Tak, wiosna i lato to czas kiedy przypominam sobie, że tak naprawdę najbardziej na świecie lubię nie wielkomiejski styl życia, ale kopanie, grabienie, pielenie, sadzenie – wszystko to, co składa się na obraz szczęśliwego działkowca. Karty w mojej przeglądarce odzwierciedlają fakt, że mój umysł, który powinien być zajęty pracą nurtują tak doniosłe kwestie jak uprawa rododendronów, przesadzanie jeżyn i najlepsze miejsce, w którym można posadzić kukurydzę ozdobną. Nie brakuje też odnośników do dyskusji o porze wysadzania do gruntu astrów i cynii oraz pielęgnacji lawendy. Zbliża się maj i już wiem, że w weekendy zamiast na dyskoteki albo do barów będę jeździła na działkę i oddawała się przycinaniu, przesadzaniu, planowaniu…  Nie mogę się doczekać kwitnienia azalii i bratków, pierwszych listków na kannach i paczków na georginiach… Nieuleczalna wieśniara!

…Chcę wyjechać na wieś,
chcę wyjechać tam,
gdzie się zatrzymał w polu czas;
chcę w nieruchmym stawie
zobaczyć swoją twarz…

Skomentuj

