Dwie herbaty

Pomyślałam, że tak rzadko ostatnio tu zaglądam. Coś w tym jest, że ludzie szczęśliwi nie liczą czasu, dni przeciekają im przez palce, szybciej niż paciorki różańca jakiejś pobożnej babiny w kościele.
Tak rzadko zdarzają mi się bezsenne noce, które niegdyś wykorzystywałam na to,  by przelać na papier swoje bóle, wątpliwości i tęsknoty. Czy Byron napisałby któryś ze swoich poematów gdyby zamiast gwizdu rozwścieczonego wiatru, uderzającego bezsilnie w okno słyszał oddech pogrążonej we śnie ukochanej. Gdyby zamiast wpatrywać się w głuchą, ciemną noc na wrzosowiskach miał przed oczyma zabłąkany kosmyk włosów na czole i dłoń kurczowo ściskającą kołdrę. Gdyby zamiast tęsknotą i smutkiem jego serce było przepełnione bezbrzeżną czułością…
Tak wiele wieczorów spędziłam myśląc, że chciałabym by ON wreszcie wrócił, przyszedł i powiedział kilka zwykłych, banalnych słów: „Wróciłem. Ależ zimno. Napijemy się herbaty?” Ale nie przychodził. A ja niczym mała dziewczynka bawiąca się w dom nalewałam dwa kubki herbaty. Na co liczyłam ? Sama już nie wiem. Nie pamiętam, a może wolę nie pamiętać. Patrzyłam potem na dwa kubki, z których jeden zawsze pozostawał pełny i cicha nadzieja, kołacząca się gdzieś w podświadomości umierała po raz kolejny i kolejny.Jest zimno. Za oknem pada. Słyszę wiatr, poruszający nagimi jeszcze gałęziami. Siedzę pod kocem. Na stole stoją dwie herbaty. Piję tę herbatę, czując przyjemne ciepło rozchodzące się po ciele. Herbatę, którą przyniosłeś mi TY. W moim ulubionym żółtym kubku z moim imieniem. Kubku, który razem ze mną podróżował z małego miasteczka do stolicy. Podając kubek uśmiechnąłeś się do mnie tym swoim mądrym, spokojnym uśmiechem.  Już mi nie jest zimno.

Za chwilę to ja pójdę do kuchni i przyniosę dwie herbaty. I tym razem żadna nie pozostanie niewypita…

One Response to Dwie herbaty

  1. Mąż pisze:

    Kocham Cię żonko :*

Skomentuj

