Przenieś numer do Play Fresh! Będziesz klientem anonimowym bez żadnych praw!

Podobno Polska naraziła się po raz kolejny Unii i powinna w trybie pilnym dostosować swoje przepisy do unijnych. Niby nic w tym dziwnego ani nowego, ale tym razem naprawdę z zapartym tchem czekam na pośpieszenie się naszych [p]osłów, bo rzecz ma dotyczyć zrównania w prawach posiadaczy telefonów na kartę, czyli pre-paidów z tymi płacącymi abonament. Może wtedy PLAY przestanie traktować nas, posiadaczy telefonów na kartę, jak klientów niższej kategorii, a ujmując rzecz konkretniej jak dojne krowy, którym w zamian nie przysługuje nic.

Sprawa cała i moje oburzenie spowodowało masowe przesyłanie przez PLAY spamu  szumnie przez nich zwanego marketingiem smsowym. Ja naprawdę różne rzeczy rozumiem, ale nie napi*** tego, zasypywanie nas tym ścierwem po kilka razy dziennie. Nie dość, że treść smsów staje się coraz bardziej żenująca, bo zagrywki typu „Posiadacz numeru 7… nie zgłosił się dotychczas…” lub „Minął już termin bla bla, a my wciąż nie mamy potwierdzenia…” na mnie nie działają, to jeszcze ich częstotliwość staje się w najwyższym stopniu irytująca. Jeżeli bowiem siedząc w pracy przy biurku, tak się złożyło iż z klientem, w przeciągu 5 minut dostaję 3 takie podrzutki, to dochodzi tu chyba do rodzaju stalkingu, czyli nękania. Minę klientki, która zupełnie słusznie patrzyła na mnie z dezaprobatą, łatwo sobie pewnie wyobrazić, a ja darowałam sobie już nawet tłumaczenia, że czekam na bardzo ważny telefon.

Natomiast zaraz po jej wyjściu postanowiłam wykonać równie ważny telefon i zablokować otrzymywanie tego spamu. Zajrzałam na różne fora, poczytałam, że w przypadku, np. Ery nie ma żadnego problemu i myślałam, że u mnie będzie podobnie, ale nie. Pan na infolinii uświadomił mi, że jako, iż posiadam telefon na kartę to ja nie jestem dla nich żadnym klientem i możliwości zablokowania tejże „usługi” nie ma. Ciekawe, prawda ? Nie jestem dla PLAY klientem, gorzej jestem klientem anonimowym i nie mam żadnych praw ! Nooo… chyba, że przyjdę do ich punktu, podam im sto milionów danych, z numerem buta włącznie, puk, puk 18 i rozmiar stanika. Ciekawe także jest na jakiej podstawie w takim razie sobie roszczą prawo do przesyłania mi wiadomości marketingowych ?! Niczego nie podpisywałam, nie zamawiałam i chyba GIODO powinno się zainteresować tym, że PLAY wyłudza ode mnie dane osobowe, warunkując tym dostęp do usług.Tym bardziej, że przecież nie domagam się od nich niczego poza kliknięciem w jedno głupie okienko w miejscu, gdzie trzeba zaznaczyć, czy dana osoba ma być prześladowana spamem czy nie.

Ani telefon na infolinię, ani moje liczne maile od 3 miesięcy nic nie dały. Tym samym sprawą czas zainteresować UOKiK oraz nadzór elektroniczny. I ostrzec wszystkich, w tym moją mamę, która już za miesiąc miałaby płacić tym zdziercom abonament, aby nie przenosili jednak numeru do PLAY, a wprost przeciwnie – uciekali gdzie pieprz rośnie, póki jeszcze mogą, bo okaże się jeszcze, że tego też nam nie wolno.  I jeśli już chcecie PLAY to polecam Durex 😉

Edit. I nie, nie grałam w żadne idiotyczne gry, nie brałam udziału w konkursach i nie ściągałam żadnego żenującego imitującego pierdnięcie albo jakiegoś równie błyskotliwego dzwonka.

11 Responses to Przenieś numer do Play Fresh! Będziesz klientem anonimowym bez żadnych praw!

  1. Królowa Nocy pisze:

    A ja w innej sieci miałam taki problem, że jak skończyły mi się pieniądze na karcie, to przychodziły sms informujący mnie o konieczności doładowania konta…. co minutę. Nie w przenośni, dosłownie. 60 smsów w ciągu godziny, Zawsze doładowywałam przed całkowitym końcem pieniędzy, raz się zdarzyło, że miałam puste konto i wtedy zaczęły przychodzić te smsy. Zadzwoniłam, grzecznie przedstawiłam problem, po czym powiedziałam, że proszę o wyłączenie tego. Pan mi mętnie tłumaczył że to system, że to automat, że się nie da, nic nie wskórałam. Doładowałam to konto przez internet, ale rzeczony system nie załapał i wciąż mi zawalał smsami skrzynkę, wkurzyłam się porządnie, zadzwoniłam drugi raz do biura obsługi klienta. Tym razem nie byłam grzeczna, zrobiłam karczemną awanturę i woila! Dało się. Wyłączyli mi wszelkie powiadomienia, w tym również reklamy.
    Także niestety czasem nie da się być grzecznym, trzeba zrobić awanturę.

  2. Marcin pisze:

    Niestety, to jest standard w tym chorym na wszelkie możliwe spaczenia systemowe. Podobnie jak i w polityce, możesz zamienić jedynie siekierkę na kijek, czyli albo jednego operatora, który ma Cię w d… Albo dowolnego drugiego. PiS, PO, PSL, SLD – również i to obojętne, i tak Cię mają za nic.
    Czas na rewolucję, albo, co najmniej akcję obywatelskiego nieposłuszeństwa, ale tu mamy problem, który nazywa się brak społeczeństwa obywatelskiego. Gdzie indziej SHIT HAPPENS. U nas SHIT IS…

  3. Magnes pisze:

    Nie wiem czy wiesz, że możesz zarejestrować Pre Paid w Play (przed Fresh można było na pewno, bo pracowałem jako konsultant) i wtedy zastrzegasz, że nie życzysz sobie tego marketingowego chłamu. Więc nie przesadzaj znowu. Wypełnienie jednego druczka nic Cie nie kosztuje, trwa to 5 min. i z głowy. Potem przysługują Ci też inne prawa jak choćby wymiana karty SIM itp.

  4. Sunny pisze:

    Ale o to właśnie chodzi!! Podaj mi proszę przepis uzasadniający, że podanie danych jest warunkiem koniecznym do tego, aby zablokować spam skoro żeby zacząć go wysyłać tych danych nie potrzebowali. I owszem, kosztuje mnie to podanie chronionych danych osobowych, którymi potem firmy handlują. I nękają cię potem tępi telemarketerzy telefonami, żeby ci wcisnąć zniżkową kartę hotelową, kredyt, grający nocnik i pół tony karmy dla królika. Nie, dziękuję.

  5. anhydryt pisze:

    Szczęśliwie też jestem w Fresh i nikt mnie niczym nie nęka. Chwalę sobie to wręcz.

  6. cosmoz pisze:

    Daj sobie spokój i nie siej głupot w sieci.. te smsy są.. po prost losowo wysyłane na ślepo, a nóż widelec ktoś odpisze i się będzie chciał bawić.. naciągaczy wielu jest.. widocznie jakiś harvester wciągnął Twój numer i teraz dostajesz jak sama ujęłaś w ciągu 5 minut trzy smsy ze spamem siedząc z klientem. Przykro mi z tego powodu.

    Co do zablokowania tego typu spamu po stronie operatora – oni po prostu nie mogą przyjąć od Ciebie zgłoszenia jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem. I nie łudź się że w Erze, Orange czy Plusie ugrałabyś coś więcej – chcąc zgłosić najmniejszy problem *musisz* mieć zarejestrowany sim. Na szczęście nie jesteśmy (jeszcze) państwem policyjnym i kupując starter do Ciebie należy wybór czy chcesz podać swoje imie i nazwisko oraz datę urodzenia i nr dowodu lub innego dowodu tożsamości. Chcąc skorzystać z komunikacji miejskiej w Warszawie z pomocą karty miejskiej te rzeczy musisz obowiązkowo podać, tu wyboru już nie masz.

    Wybór należy więc do Ciebie, ale polecam zarejestrowanie się – daje to m.in. taki bonus że (na pewno w Erze i Play) jak zgubisz kartę sim, ukradną Ci telefon lub po prostu ją zniszczysz od ręki dostaniesz duplikat z tym samym numerem. Bezpłatnie. Ile razy zapragniesz. Klient(ka) z którą rozmawiasz na pewno doceni to że nie straci do Ciebie kontaktu w takiej przykrej sytuacji.
    Rozumiem Twoją frustrację, ale dura lex sed lex – polecam więc się zarejestrować i spróbować ponownie rozwiązać problem, który najprawdopodobniej nie jest po stronie operatora.

    Na deser dodam link do dokumentu dzięki któremu namierzysz kto Cię spamuje:
    http://web.playmobile.pl/resources/pdf/Numery_Specjalne.pdf
    Przypomnę gwoli ścisłości, że zgodnie z polskim prawem masz prawo do wglądu, edycji oraz usunięcia swojej osoby oraz numeru z takiej bazy.

    pozdrawiam, p.

    ps. nie jestem pracownikiem sieci play ani w żaden sposób z nią związany, po prostu boli mnie jak ktoś takie bzdury wypisuje. jeżeli chcesz wyjaśnić sprawę polecam Marcina Gruszkę – to super menago zajmujący się PR w pleju, zadzwoń do niego, napisz, na pewno Ci pomoże (http://blogplay.pl/)

  7. Łukasz pisze:

    Cosmoz jako jedyny napisał tutaj coś sensowego! Brakuje takich ludzi!

  8. antifouling pisze:

    I used to be able to find good advice from your blog posts.

  9. Hi! I’m at work browsing your blog from my new apple iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Carry on the superb work!

  10. UKPension pisze:

    Do you mind if I quote a few of your articles or blog posts
    as long as I provide credit and sources returning to your site: http://betweenblankpages.
    wordpress.com/2010/05/24/przenies-numer-do-play-fresh-bedziesz-klientem-anonimowym-bez-zadnych-praw/.
    Please let me know if this is ok with you. With thanks

Skomentuj

