Na Nowy Rok – zamiast życzeń i postanowień…

Zamiast życzeń i postanowień kilka myśli, które mają mi przyświecać w Nowym Roku:

1. Szczęście:

„Szczęście jest wówczas pełne, gdy światło  poranku budzi dwoje ludzi do dnia pełnego wspólnych czynów i rozmów.” J. Iwaszkiewicz

2. Zmiany, zmiany:

„Chciałem zmienić świat. Doszedłem jednak do wniosku, że mogę jedynie zmieniać samego siebie.” Aldous Huxley

„Powstrzymaj się przed strofowaniem kogokolwiek. Gdyby ludzie mogli się zmieniać, zmienialiby się. Ale nie mogą. A ty jeszcze mniej niż oni.” Emil Cioran

3. Przyjaźń:

„Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź po prostu obok mnie i bądź moim przyjacielem”. Albert Camus

4. Książki

„Nigdy nie czytaj książki, która nie ma przynajmniej roku.” Ralph Waldo Emerson

5.  Błądzić jest rzeczą ludzką:

„Przestańcie nazywać błędem to, co jest przeciwieństwem waszej prawdy, a prawdą to, co jest przeciwieństwem błędu.” Antoine de Saint-Exupery

„Popełnić błąd to jeszcze nie tragedia. Tragedią jest upieranie się przy tym błędzie.” F. de la Rochefoulcauld

6. Prawda

„Prawda leży pośrodku – może dlatego wszystkim zawadza”. Arystoteles

7. Czas:

„Stracony czas jest tak nieodwracalny jak śmierć.” Piotr I Wielki

2 Responses to Na Nowy Rok – zamiast życzeń i postanowień…

  1. Marcin pisze:

    „Dobre postanowienia to bezużyteczne próby przeciwstawienia się prawom nauki. Źródłem ich jest czysta próżność, a rezultat – absolutnie żaden.”
    Oscar Wilde — Portret Doriana Graya

    🙂

  2. […] tej pory uważałam, że to bezcelowe. Nawet gdy w ubiegłym roku zastąpiłam postanowienia noworoczne listą refleksji, którymi miałam zamiar się kierować, nieczęsto zaglądałam na ten spis, […]

Skomentuj

